RESUM PLE EXTROAORDINARI 23 DE MARÇ 2016 (3 / 2016)


  •  Celebrat a les 9 del matí 
  • Per motius de feina la Mireia no pot assistir al ple.  
  • La liquidació que es presenta conté errors.  
  • Amb les diferents modificacions de crèdit (MC) s’augmenta el pressupost en uns 230.000 € (un increment d’un 11%) i es paguen factures de l’any anterior per despeses que s’havien fet sense que el pressupost 2015 ho permetés.  
  • Urbanisme no aprova les modificacions del POUM 3 (juliol del 2014) i POUM 4 (juliol del 2015) perquè tenien la signatura d’un tècnic no competent.  
  • En el decret de convocatòria hi havia un altre punt que s’ha eliminat sense informació prèvia: Aprovació inicial de l’ordenança de transparència i administració electrònica

 1- Donar compte de la liquidació del Pressupost 2015.
S’informa al ple de les següents dades:
RESULTAT PRESSUPOSTARI DE L'EXERCICI: -356.167,57
RESULTAT PRESSUPOSTARI AJUSTAT: 400.532,91
ROMANENT DE TRESORERIA PER A DESPESES GENERALS: 429.830,95

Exposem algunes de les conclusions i els possible errors que CpC-ERC ha constatat després d’estudiar en detall la liquidació 2015
  •  El resultat pressupostari és negatiu. Aplicats els ajustaments positiu.
  • No existeixen dades a l’expedient per valorar els ajustaments per desviacions negatives de finançament. Si tenim en compte que tant en la liquidació del 2013 com en la 2014 hi havien errors que el ple va reconèixer, no poden donar per vàlida la xifra fins a la seva comprovació 
  • El valor de les despeses finançades amb romanent de tresoreria per a despeses generals que consta en el detall de la liquidació que es presenta al ple, no coincideix amb el que hi ha a la liquidació 2015. L’error modifica el Resultat pressupostari ajustat.  
  • El valor d’operacions no pressupostàries que consta en el detall de la liquidació que es presenta al ple, no coincideix amb el que hi ha a la liquidació 2015. L’error modifica el Romanent de tresoreria. 
  • La liquidació del pressupost 2015 segons diu l’informe d’intervenció “no s’ajusta al compliment del principi d’estabilitat pressupostària, de manera que s’haurà d’elaborar un Pla econòmic financer”. El dia 29 de febrer d’enguany es va aprovar per decret d’alcaldia la liquidació i a dia d’avui encara no s’ha fet aquest Pla 
  • En el càlcul de la regla de la despesa hi ha un error: al calcular la base de la despesa de l’exercici 2014 els interessos del deute s’han de restar i no sumar com s’ha fet. Aquest error comporta que la taxa implícita de creixement sigui del 50’72 i no de 48’27 com consta en la liquidació. S’incrementa l’incompliment de la regla de la despesa 
  • Quan es parla en el punt quart de l’informe d’intervenció d’avaluació del compliment d’estabilitat pressupostària es diu que no s’ha de realitzar cap ajustament al pressupost de despeses però si dos ajustaments al pressupost d’ingressos. En realitat el que es fa es un ajustament al pressupost de despeses i un a ingressos 
  • El valor del deute viu a 31/ 12/ 2015 no el trobem correcte, amb les dades que tenim, doncs si al valor del deute a 31/12/2014 restem les amortitzacions 2015 el resultat no es correspon.
El ple se’n dóna per assabentat. 


2- Donar compte de la modificació del pressupost MC ( Modificació de crèdit) 02/2016 d’incorporació de romanents de crèdit.  
Aquesta modificació incorpora romanents de crèdit de l’exercici 2015 al Pressupost 2016.
Fem constar que no hi ha cap acta de La Junta de Govern Local que tingui l’acord de MC 01/2016.

El ple se’n dóna per assabentat. 


3- Donar compte al Ple dels Plans Pressupostaris 2017-2019 presentats al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques

El ple se’n dóna per assabentat. 


4- Aprovar inicialment l’expedient de modificació de crèdit 03/2016 del Pressupost de l’Ajuntament per reconeixement extrajudicial de crèdit
Aquesta modificació de crèdit es fa per pagar despeses que es van fer al llarg del 2015 sense que hi hagués partida pressupostària. Instem a la JGL que es prenguin les mesures necessàries per tal que no torni a passar. Donem el nostre vot favorable a aquesta modificació per consideració a la gent que ha de cobrar però no ho tornarem a fer si aquesta situació es repeteix.

Sotmesa la proposta a votació, s’aprova per unanimitat dels regidors presents (10 vots favorables). 


5- Aprovar inicialment l’expedient de modificació de crèdit 04/2016 del Pressupost de l’Ajuntament per suplement de crèdit i generació de crèdit finançat amb romanent de tresoreria.
Per algunes partides l’equip de govern considera que el crèdit consignat en el Pressupost és insuficient i proposa la concessió de suplement de crèdit i generació de crèdit finançat amb càrrec a l’aplicació de romanent de tresoreria.
Amb aquest modificació i les anteriors el pressupost 2016 ha augmentat en uns 230.000 €. Votem que no per la mateixos raons que ens van portar a votar que no al pressupost general del 2016.

Sotmesa la proposta a votació, s’aprova per 7 vots a favor (CiU-G) i 3 vots en contra (CpC-ERC).
 

6- Ratificar l’acord del Ple d’aprovació provisional del projecte de modificació puntual núm. 3 del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Cornellà del Terri, referent a la modificació de l’article 129.a del POUM.
Al ple del 14 de juliol del 2014 es va fer l’a d’aprovació provisional del projecte de modificació puntual núm. 3 del POUM. La Comissió d’Urbanisme de Girona en sessió de 30 de setembre de 2015 va acordar suspendre l’aprovació definitiva de la modificació puntual número 3 del POUM fins que l’expedient estigui subscrit per un tècnic competent per formular documents de planejament urbanístic.
Es porta al ple l’expedient subscrit per l’arquitecte del Consell Comarcal del Pla de l’Estany Sr. Jordi Camps Costa (col·legiat 38242-6 del COA de Catalunya), de data novembre de 2015. Votem que sí per considerar que el nou redactat afavoreix ramaderia, tal com vam fer el 14 juliol 2014.

Sotmesa la proposta a votació, s’aprova per unanimitat dels regidors presents (10 vots favorables). 


7- Ratificar l’acord del Ple d’aprovació provisional de la modificació puntual núm. 5 del POUM de Cornellà del Terri, referent a la modificació de l’article 22 Sistema d’equipaments (Clau EQ) . Al ple del 13 de juliol del 2015 es va fer l’aprovació provisional de la modificació puntual núm. 5 del POUM. La Comissió d’Urbanisme de Girona en sessió de 30 de setembre de 2015 va acordar suspendre l’aprovació definitiva de la modificació puntual número 3 del POUM fins que l’expedient estigui subscrit per un tècnic competent per formular documents de planejament urbanístic.
Es porta al ple l’expedient subscrit per per l’arquitecte del Consell Comarcal del Pla de l’Estany Sr. Jordi Camps Costa (col·legiat 38242-6 del COA de Catalunya), de data novembre de 2015. Ens abstenim tal com vam fer en el ple del 13 de juliol del 2015 perquè tot i que considerem que es necessària l’ampliació de l’escola, el departament d’ensenyament l’ha fet sense consultar Consell escolar, AMIPA i amb un projecte que incompleix la normativa del planejament municipal (POUM)

Sotmesa la proposta a votació, s’aprova per 7 vots a favor (CiU-G) i 3 vots d’abstenció (CpC-ERC). 




8- Delegació a la Diputació de Girona de les facultats de recaptació executiva de les multes coercitives imposades en l’exercici de competències municipals. Es proposa al ple delegar a la Diputació de Girona, per mitjà de XALOC, la recaptació de les multes coercitives.

Sotmesa la proposta a votació, s’aprova per unanimitat dels Regidors presents.






..

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Programa electoral Compromís per Cornellà 2023