RESUM PLE ORDINARI 19 OCTUBRE 2020


A continuació us oferim el resum del ple ordinari celebrat el 20 d'octubre de 2020 a les 18 hores.
També us recordem que aquest ple es va realitzar de manera telemàtica per la situació de pandèmia actual.



En aquest ple es van modificar les 💰 ordenances fiscals 💰 on destaquem els següents punts: 

🔊Augmenta entre un 5,9% i un 12,5%  l'impost d'activitats econòmiques (IAE)

🔊 Augmenta en un 9,1%  l'impost d'obres i construccions(ICIO). Aquest augment serà  una mica inferior en els cas d'explotacions ramaderes i magatzems agrícoles

🔊Es bonifica en un 50% l'impost per vehicles de més de 25 anys i en un 25% el dels cotxes elèctrics

🔊Es suprimeix la taxa per la i instal·lació de taules i cadires a la via pública

🔊S'inclou una nova taxa per la renovació de la llicència de gossos potencialment perillosos

🔊Es modifiquen les taxes per l'ús del centre cultural i s'amplien els usos de Can Font

A continuació detallem els arguments que vam fer servir a cada punt de l'orde del dia per justificar el nostre vot:


Punts de l'orde del dia

1. Aprovació de l'acta anterior.

2. Donar compte dels registres d'entrada i de sortida de les sessions de la JGL i dels decrets d'alcaldia.

3. Comunicacions de l'alcaldia i de les regidories delegades.

4. Donar compte dels informes d'intervenció de compliment de la legislació en matèria de morositat del període mitjà de pagament de l'Ajuntament de Cornellà del Terri corresponents al tercer trimestre de 2020, i sobre l’execució del tercer trimestre del pressupost 2020.

5. Aprovació provisional de la modificació de les ordenances fiscals per a l'any 2021.

CpC ha demanat any rere any que les modificacions de les ordenances fiscals es votessin una a una  per tal de poder votar afirmativament aquelles modificacions en les que està d'acord. Donat que de nou la nostra petició no ha estat atesa comentarem la nostra posició respecte a cadascuna de les modificacions, detallem que hauríem votat si s'haguessin votat les ordenances per separat.

:


MODIFICACIÓ ORDENANÇA FISCAL Núm.2

Impost sobre activitats econòmiques (IAE)

S'augmenta el coeficient de situació (valor que s'utilitza per calcular l'import a pagar) per la categoria 1a. de (1,71,8) i per la categoria 2a (1,61,8), fet que representa un augment del 5,9% de l'import de l'IAE en el primer cas i d'un 12,5% en el segon cas.

NO, pensem que en aquest moments de crisi social i econòmica no es pertinent augmentar l'IAE

MODIFICACIÓ ORDENANÇA FISCAL Núm.3

Impost sobre vehicles de tracció mecànica

S'hi afegeix una bonificació del 50% de la quota pels vehicles d' una antiguitat mínima de 25 anys i una bonificació del 25% pels vehicles 100% elèctrics

SÍ, aquestes modificacions s'acosten a les demandes que CpC va fer l'any passat en el ple de modifici0ns d'ordenances fiscals. Hauríem proposat bonificacions més altes.

MODIFICACIÓ ORDENANÇA FISCAL Núm.4 

Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO)

S'augmenta el valor del gravamen (valor que s'utilitza per calcular l'import a pagar) era del 2,75 i es passa a 3. Aquest canvi representa que el valor de ICIO augmentarà en un 9,1%.

En el cas de les granges d'explotacions ramaderes (0,70,6) i magatzems agrícoles (0,60,5)  l'augment  serà una mica inferior perquè s'abaixa el coeficient corrector d'ús.

NO, pensem que en aquest moments de crisi social i econòmica no es pertinent augmentar l'ICIO

MODIFICACIÓ ORDENANÇA FISCAL Núm.6

Taxa per la prestació de serveis i activitats administratives i per l'expedició de documents administratius 

S'afegeix que cal pagar 50€ per la renovació de la llicència per la tinença d'animal potencialment perillós (fins ara era gratuïta)

, la feina per tramitar una renovació és la mateixa que per tramitar llicència.

MODIFICACIÓ ORDENANÇA FISCAL Núm.9

Taxa per la utilització privativa o l'aprofitament especial del domini públic. 

S'elimina la taxa per les instal·lacions provisionals de taules i cadires en establiments de restauració o comercials

, una petita col·laboració per disminuir els efectes negatius que la pandèmia causa en aquest sector.

MODIFICACIÓ ORDENANÇA FISCAL Núm.10 

Taxa per la utilització d'instal·lacions i material municipal

S'hi afegeixen uns quants usos. Les quotes del centre cultural es diversifiquen  en funció del nombre de persones per curs.

SÍ, la modificació millora l'aplicació de les taxes.


Acabem d'exposar quin seria el nostre vot en el cas de poder votar una per una les modificacions. Si hem de fer un vot general ens vam  abstenir.


6. Declarar desert i incoar un nou procediment per a la licitació del contracte de serveis per a la gestió de l'escola bressol municipal Els Belluguets.

Tal com vam dir en el ple del 27 de juliol passat, CpC té molt clar que l'Ajuntament ha d'oferir un servei de llar d'infants de qualitat, ajustat a les necessitats del municipi i que la seva gestió ha de ser totalment transparent. En aquest mateix ple vam repetir una i altra vegada que “la pressa és mala consellera” i que el fet que s'apliqués en aquell moment la tramitació d'urgència demostrava  que s'estava treballant amb pressa, amb pressió, per tal de poder complir amb els terminis.

Una vegada finalitzat el termini sense la presentació de cap oferta s’ha iniciat la redacció d’un nou plec de clàusules administratives i tècniques. La redacció del nou plec s’ha fet amb més calma. CpC hi ha treballat intensament i per tant avui sí coneixem el contingut del plec i les raons que han portat a la modificació de del seu contingut. 

El nostre vot a declarar desert el procediment de licitació iniciat en el ple del 27 de juliol, a l'aprovació del nou expedient de contractació i a l'aprovació del nou plec de clàusules tècniques administratives.

No es va presentar cap empresa al concurs per gestionar l'escola bressol.

A l'anterior ple vam advertir de que les clàusules del concurs no responien a la realitat.

Vam votar a favor per facilitar que es normalitzi tan aviat com sigui possible la situació de l'escola bressol.

7. Aprovació definitiva dels comptes generals de l'exercici econòmic 2019.

Abans de donar el nostre vot a aquesta proposta volem deixar clar que quan en els plens o bé a través de qualsevol altra forma de comunicació CpC emet una opinió sobre actuacions de Ajuntament, sempre fa referència a les actuacions de l'equip de govern. Mai, ni ara ni abans ni en un futur, les nostres opinions es dirigeixen a la feina que fan els treballadors de l'Ajuntament o de qualsevol organisme que treballi per l'Ajuntament. 

En la comissió especial de comptes del 29 de maig vam emetre un vot negatiu a l'aprovació dels comptes generals 2019. El nostre vot negatiu venia avalat pel fet que al nostre parer hi havia alguns errors i que no enteníem l'origen d'algunes de les dades que hi figuren.

En els comptes generals que avui es porten a aprovació del ple s'ha corregit un dels errors, el que fa referència al nombre d'habitants que s'utilitza per calcular uns determinats indicadors, que son valors que s'utilitzen per comparar uns municipis amb altres.

També ha quedat clar que el compte de l'immobilitzat intangible (component dels actius no corrents i que té un valor de 58.184,40€) que hi consta es producte d'un error que prové en el seu inici de l'any 2008. Volem recordar que des del que vam entrar a l'Ajuntament l'any 2011  any rere any venim qüestionant aquest concepte. Fins aquest any no tenim la confirmació de l'error: l'immobilitzat intangible son honoraris i per tant s'haurien d'haver aplicat a l'obra que s'estava fent en cada moment. Com que la correcció d'aquest error de tants anys  no es possible fer-la en aquest moment es farà en els comptes generals  de l'exercici 2020.

Els nostre vot va ser SÍ, en la confiança que en els comptes generals 2020 es corregirà l'error de l'immobilitzat intangible i que amb la informació que, hores d'ara ja tenim, serà possible entendre els valors de les que hi figuren.

8. Aprovació inicial de la modificació de crèdit número 6/20 en la modalitat de crèdit extraordinari i suplement de crèdit.

Votem a favor.

9. Aprovació definitiva de la relació concreta i individualitzada de propietaris, béns i drets afectats per l'execució del projecte d'arranjament del camí vell de Girona a Olot, des del polígon industrial Pont-Xetmar a la carretera de Corts GIV-5146.

Votem a favor tal com vam fer en l'aprovació inicial.

A partir d'ara es poden iniciar els tràmits per l'arranjament del camí que va des del, polígon industrial fins a la carretera de Corts.

10. Aprovar la modificació de l'annex del conveni de delegació de l'Ajuntament de Cornellà del Terri a favor del Consell Comarcal del Pla de l'Estany en matèria de competències municipals de jardineria, zones verdes i manteniment de viaris.

Votem a favor.

En la trobada amb el regidor Xavier Mach vam comentar el contracte i les raons que havien portat a la modificació del contracte anterior, així com la necessitat d'adaptar els treballs de jardineria i neteja a les situacions imprevistes  que en cada moment es puguin donar.

11. Moció de rebuig a la decisió del Tribunal Suprem d'inhabilitació del President de la Generalitat de Catalunya.

S'aprova per unanimitat tal com es va comentar a l'anterior ple.

12. Precs i preguntes.

A l'apartat de precs i preguntes presentem diverses qüestions a l'equip municipal sobre temes d'interès per a la ciutadania.

Agraïm a la Teresa Mir la feina feta en aquest Ajuntament durant tants anys i desitgem que pugui gaudir de la merescuda jubilació .Gràcies per la feina.

  1. Caldria modificar la Web de l'Ajuntament doncs encara hi figura Jordi Figueras com a regidor a l'oposició. També s'hi hauria d'afegir que la forma de contactar amb els regidors a l'oposició compromispercornella@gmail.com 

  2. Com ha passat altres vegades  ens assabentem  que la consellera Meritxell Budó ha fet una visita institucional a l'Ajuntament de Cornellà a través d'unes fotografies que es publiquen. Som Ajuntament i per tant   hem d'estar informats de les visites institucionals i convidats a participar-hi.

  3. Quin es l'objectiu de la pilona que s'ha posat al Carrer Girona? Com funcionarà?.

  4. En varis carrers de Cornellà hi ha amb molta freqüència cotxes mal aparcats que dificulten la circulació, es necessària una actuació. El fet de posar multes (no es el millor) es una bona mesura dissuasori. Tenim un conveni que fa possible que es posin multes, com s'ha d'actuar? Pensem que la creació de la figura del vigilant que s'inclou en el programa electoral de tots dos grups municipals ajudaria a resoldre aquest problema. Repetim la necessitat d'un projecte de mobilitat pel municipi.

  5. Durant el 2020 no s'han gastat els diners destinats a la Festa Major i a la Fira de l'All, s'ha pensat a dedicar-los a alguna acció concreta?

  6. Quan posarem en marxa la constitució de les comunitats energètiques?

  7.  El semàfor de la Xocolata Torras, entenem que la Generalitat ha fet la seva feina posar el semàfor i que ara ha d'acabar la feina la Diputació, sabem quan ho farà?

  8. A l'entrada del centre cultural hi ha un rètol que diu que està tancat per Covid. Quines activitats s'hi fan? Com funciona?

  9. Durant el mes de setembre hem entrat a l'Ajuntament dues instàncies que no han tingut resposta: 

    • Demanant que es consensuïn trobades periòdiques (setmanals) entre l'equip de govern i CpC per seguir l'evolució de la pandèmia i buscar solucions als possibles problemes que vagin sorgint.

    • Demanant tenir resposta a la petició que vam fer el 5 de juliol del 2019   de poder disposar d'un espai propi i que ara i amb una certa urgència, el necessiten, i que reuneixi les condicions que es demanen en temps de pandèmia.

  10. Tampoc tenim la resposta a les dues instàncies que en el ple del 20 de juliol l'Alcalde es va comprometre a contestar.

  11. En breu, possiblement ja s'hi està treballant,  s'han de fer els pressupostos per l'any 2021. Ens posem a disposició de l'equip de govern per treballar-los conjuntament i poder aprovar-los per unanimitat. Pensem que són uns pressupostos que s'han de fer amb la mirada posada a la crisi econòmica i social que tenim, i per tant han de prioritzar aquelles partides dedicades a benestar social, salut i ensenyament.

  12.  Sembla que a Can Viladevall s'hi han fent algunes actuacions. Com estan els tràmits  que cal fer per regularitzar el canvi de camí públic- privat? 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Programa electoral Compromís per Cornellà 2023